Sanat Yönetmeninin Sorumlulukları

1. Çekim Öncesi

a. Araştırma, Planlama ve Tasarım
– Ön görüşmeler sırasında yönetmenle senaryonun bütün boyutlarını ve yönetmenin filme yaklaşımını tartışmak.
– Senaryoyu bir bütün olarak analiz ederek mekan, dekor, aksesuar ve kostüm eksiklerini tespit etmek.
– Hikayeyi ve karakterleri analiz etmek.
– Filmin döneminin olaylarını, genel konuları ve uygun tasarım elemanlarını araştırmak.
– Yeni fikirler üzerinde yönetmenle konuşmaya devam etmek ve yönetmenle bir anlaşmaya varmak.
– Bütçe gereksinimlerini araştırmak.
– Mekan sorumlusu ile mekan bulmak ve onaylatmak.
– Kıyafetleri, filmde görünecek tüm aksesuarları ve mekanları yönetmen ve görüntü yönetmeni ile tartışmak.
– Filmin hikaye, tarz ve dramatik içeriğine en uygun şekilde mekan ve dekorlarını tasarlamak.
– Her oyuncuya karakterini güçlendirecek ve ortaya çıkaracak kostüm, aksesuar, saç ve makyaj tasarlamak.
– Dekor ve kostümler için teknik kişilerle görüşmek. (kostüm ve dekor tasarımcıları, mimar, ressam, terzi, kuaför, makyöz…)
– Filmde çalışacak sanat ekibini belirlemek ve işleri delege etmek.
– Mekan ve kostüm tasarım uygulamalarını başlatmak ve sorumluları denetlemek.
– İnşaa halindeki dekorları denetlemek.
– Filmin mekanları ve dekorları için ışık tasarımı aşamasında bilgi sahibi olmak ve görüntü ekibinin ihtiyaçlarına uygun değişiklikleri gerçekleştirmek.
– Bütün mekan ve stüdyolar hakkında yönetmen ve görüntü yönetmeni ile paylaşmak.
– Çekim esnasında gerekli olacak sanat ekipman listelerini oluşturmak veya oluşturulmasına önayak olmak.

b. Hazırlıkların Tamamlanması

– Çekim planına uygun olarak sanat ekibine çalışma programı çıkarmak.
– Mekan ve kiralık dekor listesini yapmak ve prodüksiyon amirine kullanım günlerini bildirmek.
– Oyuncu provalarını ziyaret etmek.
– Kostüm, saç ve makyaj provalarını denetlemek.

2. Çekim Sırasında
– Gün içindeki çekim sırasına göre sanat çalışmalarını ve ekibini koordine etmek.
– Çekilecek sahnenin provalarını seyretmek.
– Çekim devam ederken bir sonraki sahnenin mekan ve oyuncularının hazırlanması için ekibin bir kısmını koordine etmek.
– Sahneler arasındaki kostüm ve mekan hazırlıklarını en az vakit kaybedilecek şekilde planlamak.
– Objektife ve kadraja göre dekor ve kostümlerde istenen değişiklikleri gerçekleştirmek.
– Her plan için gerekli kostüm ve dekorların devamlılığını sağlamak.
– Dekor ve kostüm notlarının devamlılık yazmanına ulaştığından emin olmak.
– Çekim gününü bitirmek.
– Ertesi günün ilk planı için gereken mekan ve kostümleri çekime hazırlamak.
– Kullanılmayacak malzemenin iadesini kontrol etmek.
– Yönetmen, yapımcı, görüntü ekibiyle bir önceki günün iş kopyalarını görmek.
– Kostüm, dekor ve makyaj sorumluları ve yönetmen asistanıyla iş kopyaları hakkında konuşmak.
– Sanat ekibini bir basamak sonraki iş için uyarmak, hazırlamak.
– Diğer departmanlarla olan problemleri çözmek.

3. Çekim Sonrası
– Ek sahne veya plan için gerekli sanatsal hazırlıkları gerçekleştirmek.
– Kullanılan tüm dekor, kostüm ve aksesuarları tekrar kullanılacak şekilde arşivlenmesini sağlamak.
– Kiralanmış malzemelerin iade edilmesini sağlamak.
– Kullanılan mekanlar ve stüdyolar düzenlenirken bilgi vermek.

