Alfred Hitchcock açılarını nadiren vizörden yararlanarak seçermiş çünkü pek gerek görmezmiş. Hayal ettiği her sahne ve planlarını (aktörler canlandırmadan önce) ‘storyboard’ ile çalışarak hazırlarmış ve birebir uygularmış.
Bazı yönetmenler de çizim tekniğini kullansa da onlar daha basit storyboard hazırlıyorlardı.
Fakat Hitchcock daha ‘yetenkli’ bir sanatçı olduğu için çoktan bir çok çizer işe almıştı bile ve storyboardlarını onlara çizdirirdi.
İşte o çizerlerin bazı çizimleri.
JAMAICA INN (1936)
SABOTEUR (1942)
LIFEBOAT (1944)
VERTIGO (1958)
NORTH BY NORTHWEST (1959)
PSYCHO (1960)
THE BIRDS (1963)
MARNIE (1964)
FAMILY PLOT (1976)
kaynak: oneperfectshotdb.com
Merhaba,sadece kucuk bir detaya takildim aslinda storyboard kus bakisi cizimlere deniyor bu cizimler ismi dekupaj diye geciyor 🙂
BeğenBeğen
Merhabalar, genellikle (herkes tercih etmesede) filmler için çizilen storyboardlar senaryoyu görsel anlamda desteklemek için ve teknik açıları belirlemek için çizilir aslında söylediğinizin aksine kuşbakışı açısından tercih edilmez. Dekupaj tekniğini hakkında ne yazık ki bir bilgi sahibi değilim ama öğrenmeye açığım 🙂
BeğenBeğen